tirsdag 4. november 2014

Hvordan opprette vennelister på Facebook



Det er ikke tvil om at mange av konkurransene på nett foregår på Facebook. Mange av disse konkurransene inneholder oppdrag som "lik og del". Det er ikke alle mine venner på vennelisten min som er like opptatt av konkurranser som meg, det er enkelt å forstå. Samtidig har jeg også en egen gruppe med "konkurransevenner" som jeg er blitt kjent med via diverse konkurranseforum og grupper på facebook.

Det holder at delingene mine sees av konkurransevennene mine, så slipper jeg og spamme og miste mine "vanlige" venner.

Så, hvordan gjør man dette?
  1. Finn Venner-delen på menyen til venstre på hjemmesiden din, og klikk på Mer.
  2. Klikk på Opprett liste.
  3. Gi listen et navn.
  4. Skriv inn navnene på vennene du vil legge til i listen, i Medlemmer-delen.
  5. Klikk på Opprett.

Når listen er opprettet og du har lagt venner til i listen kan du velge når du deler et innlegg at innlegget kun skal deles med f.eks "Konkurransevenner" (Se bildet for forklaring)


Håper dette var til hjelp slik at du kanskje fortsetter å beholde venner som ikke driver med konkurranser!

Er det noe mer dere lurer på i forbindelse med konkurransehobbyen? Jeg lager jeg små tutorials!


    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar